dag1

Man vet att man börjar bli gammal när man åker på warhammer turnering och gnäller om att hotellrummet är för varmt och man har sovit för lite. Man får väl trösta sig med att man samtidigt börjar tjäna ihop cred av Tyskarna genom att inte festa hejdlöst på kvällen. Nåja dag 1 är nu avklarat och det blev betydligt färre blogg inlägg än planerat eftersom jag har lite tekniska problem. Ska försöka utnyttja Hampus dator bättre imorgon. Efter dag 3 har vi en stabil tredjeplatts vilket vi naturligtvis är mycket nöjda med. Vår lottningssystem har funkat bra, vi har försökt ställa säkra kort som våra hemliga älskare något som jag tycker fungerat bra. Inför morgondagen ska vi dock chansa lite, vi ställs mot norrmännen och de har två väldigt olika armeer som vi ser som deras kandidater. De två första matcherna har vi dessutom fått till riktigt bra matchups, sista matchen blev det lite sisådär men det är något jag skyller på att man är så sliten. Jag märker också att det är en krävande turnering på mina lagkamrater. Lite tystare och kanske blir lite mer irriterade när tärningarna går emot dem. En tendens som våra motståndare också uppvisar. Däremot måste jag ge beröm till John som imponerade på sin sista motståndare genom att han höll så god min, trotts att tärningarna stundtals verkade håna honom. Något jag också tycker vi ska vara stolta över är att våra spelare håller väldigt hög kvalité, än så länge känner jag inte att de blivit utspelade i någon match och vi känner att vi har goda möjligheter att vinna mot varje mål.

Kommentarer
Postat av: Zaanash

Notera även att Orchernas totalresultat just nu verkar vara 2 vunna av totalt 12 matcher, och de matcherna är det Morgan som har vunnit :)

2009-08-09 @ 08:43:09
Postat av: bladerunner_35

Jag spelar inte fantasy men det är väldigt kul att hänga med genom bloggen i alla fall. Som sport fast för nördar ;)

2009-08-09 @ 09:04:22
Postat av: Simon Talltorp

jättekul att läsa lite aktuell information från en pågående turnering, väldigt likt sportens kommentatorer men ändå inte. :-)



Skulle vara jättekul om ni kunde komma med info om hur det går för 40K:arna, har ju bara resultatlistan att gå på och då ser det ju iallafall hyffsat ut men vi vill ha analyser och åsikter om hur det fortlöper för dom också under dom sista matcherna.



Det är ju bättre än söndags-formel 1 ju! :-)

2009-08-09 @ 09:15:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0