ETC 2009 avslutat

Så är man tillbaks efter årets etc och det är väl dags att göra en kortare summering.
Jag och flera andra i laget kommer skriva en lite mer detaljerad rapport senare. Men tills dess tänkte jag skriva något kort.
Vi slutade som känt på 7:e plats, något som egentligen hade känts helt ok men efter matchen mot Italien var laget rätt besviket. Efter en riktigt stark insats mot laget som vann turneringen, vi var ju de som tog mest poäng från dem och länge såg det ju ut som om vi skulle vinna. Men det kändes inte som marginalerna var på vår sida och eftersom vi fått hårdaste tänkbara motstånd gick flera lag om oss.
Som flera noterat så fick två av våra spelare gång på gång möta samma arme. Naturligtvis rätt tråkigt för dem, speciellt för Håkan eftersom det är lite av en uppförsbacke att möta DE. Men Hans HE var den enda arme vi på ett vettigt sätt kunde matcha mot DE.
Stefan hade det ju lite lättare eftersom han oftast vann mot demonerna. Lite enformigt men att vinna är ju alltid skoj :)

På sätt och vis är det en del av det som gör ETC till den upplevelse det är, att man som ett lag jobbar ihop och ibland innebär det att man tar en för laget. Håkan tog bara lite fler än de andra för laget. Det är vi naturligtvis skyldiga honom ett stort tack för.
Det har som vanligt börjat pratas om Italien, jag tror det mesta av det kommer från det som uppkom i deras match med Polen.
Vi spelade ju mot Italien och efter den matchen tycker jag att deras dåliga ryckte verkar delvis oförtjänt. Vi hade inte mer problem med dem än med något av de andra lagen, de försökte inte böja regler eller vara otrevliga. Vid alla regelproblem som jag var inblandad i så accepterade de domarens beslut. Vi var i princip lika duktiga på att hitta "kreativa" lösningar eller tolkningar som dem. Det enda negativa jag kan säga är att vissa av dem var rätt usla på engelska, men samtidigt så tog de som inte var det tid över och hjälpte till när det behövdes.
 En av dem Paolo(poffo) visade prov på väldigt god sportsmanaskap båda under och efter sin match. Detta trotts att han fick ordentligt med stryk av Stefan.

/johan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0