Torsdag

Dagen innan vi åker och vi börjar få ordning på alla förberedelser.
Både jag och Hampus förbereder lite småpresenter till laget för att höja moralen, men jag måste erkänna att jag faktiskt underskattade hur viktigt folk tyckte att lagtröja var.
Så Hampus med lite hjälp från mig och Stefan har rushat för att försöka få fram sådana, ett tag hade vi rekryterat en tysk speldesigner för att kunna skicka t-shirtsen direkt till Tyskland och på så sätt spara en dag.
Vi får se hur det blir tillslut. I nödfall så spelar vi nakna och hävdar att det är vår folkdräkt, ni vet den svenska synden och det.

Innan turneringen har vi test spelat mycket och en som verkligen gått in för det är Benmannen, han har tvingat mig att möta hans DE med de mest konstiga listor. Dvärgar med 5 eldrunor och bara skytte, VC med 10 wraiths.
Så nu vet vi vad som händer om en Arme utan magiska attacker möter 10 wraiths :)

Jag har ägnat en hel del tid åt att läsa listor och i år kan jag konstatera att spridningen är större än tidigare.
Dels mer olika armeer och dels lite mer varierande listor. Förstår att det kan verka lite konstigt eftersom många listor vid första ögonkastet kan verka väldigt lika. Men små nyansskillnader gör stor skillnad.
Däremot märker man, som vanligt vad som anses vara de vettiga sakerna i varje lista.

/Johan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0