The Lasse speaks....

Vi spelare har blivit tillfrågade att skriva nått inlägg i bloggen och jag nappade direkt. Tycker det är kul att läsa om förberedelser inför ETC så jag kan väl inte vara sämre än att jag bjuder på lite jag med. Först och främst skulle jag vilja tipsa om Bad Dice Podcast som denna och nästa vecka enbart kommer köra ETC-coverage; http://baddice.co.uk/category/etc2012/ Med det sagt kan jag också tipsa om min egen twitter @Lasse_WFB där jag dels har tweetat en del om förberedelserna inför ETC men också kommer slänga upp lite tweets väl på plats.

Mina egna förberedelser inför ETC har under året bestått till störst del av support till laget i form av tröjfixning (bilder på hur dessa blev finns några poster ner här på bloggen), filmskapande (för er som inte redan sett den: http://www.youtube.com/watch?v=mjksIkdkDhk) samt spionerande på andra lag och deras interna förberedelser. Jag har följt event som liknat ETC och klurat lite på listorna som deltagit där samt speltestat min egen lista, inte en hel del som förra året, men åtminstone en 30-35 matcher. Anledningen till att jag fokuserat mer på arbetet vid sidan av är att jag har haft en grundstomme i min lista som är hyfsat oförändrad sen förra året vilket gör att jag har kunskap om hur den fungerar mot ett mycket brett spektra av motstånd.

Att förbereda sig inför en turnering som ETC är inte alls samma som till en vanlig turnering, lika mycket energi går ner i att bedöma motståndarnas listor som ens egen och det är sådan enorm prestige att man definitivt kommer att möta motstånd som gör sitt absolut bästa för att vinna. Det gäller att träna sig på att inte missa saker för man kan vara säker på att motståndaren inte kommer ha överseende med ens egen klantighet och en stor del av träningsspelet inför ETC innefattar därför nolltolerans till eventuella spelmissar, allt för att man ska lära sig den hårda vägen. Jag älskar spelklimatet och att man har chansen att slå några av världens bästa spelare på näsan och därför riktigt njuter jag av förberedelserna inför, något som jag tror krävs av en spelare som vill spela i ett ETC-lag.

Nu har jag skrivit rätt mycket men jag hoppas det gav en inblick i mina tankar inför ETC, som jag är helt övertygad om att Team Sverige kommer slå igenom på!

/Anders ”Fat-Guy Towel” Gustavsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0